Infaq Wakaf Untuk Penyelengaraan Dan Baik Pulih Masjid

Saya Infaq Wakaf: RM 30
Saya Infaq Wakaf: RM 50
Saya Infaq Wakaf: RM 100
Saya Infaq Wakaf: RM 200
Saya Infaq Wakaf: RM 300
Saya Infaq Wakaf: RM 500
Saya Infaq Wakaf: RM 1000
Saya Infaq Wakaf: RM 2000
Saya Infaq Wakaf: RM 3000
Saya Infaq Wakaf: RM 5000
Clear

bismillah infaq infak wakaf yayasan ammirul ummah - wakaf masjid

Infaq Wakaf Untuk Penyelengaraan Dan Baik Pulih Masjid

 

Hulurkan sumbangan berbentuk infak wakaf tunai seikhlas hati bagi pihak diri sendiri, ibu bapa mahupun keluarga supaya inisiatif Penyelenggaraan dan Baik Pulih Rumah Allah Anjuran Yayasan Ammirul Ummah ini Insyallah berjalan lancar…

Semoga Kita mendapat keampunan ,ganjaran pahala dan kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat dari Allah S.W.T

YA ALLAH YANG MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG… TERIMALAH INFAQ DAN WAKAF MASJID KAMI INI

 

YAYASAN-AMMIRUL-UMMAH-WAKAF-QURAN-WAKAF-AL-QURAN-UMMAH - WAKAF MASJID - INFAK INFAQ MASJID - WAKAF QURAN

Muslimin yang dirahmati Allah,

Marilah kita meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah Subhanahu Wata’ala dengan penuh keyakinan dan keikhlasan dengan melakukan segala suruhan-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya. Mudah-mudahan kita menjadi insan yang beriman dan bertakwa serta selamat di dunia dan selamat di akhirat.

Muslimin yang dirahmati Allah,

Sesungguhnya masjid ialah tempat yang mulia lagi suci. Peranan masjid dalam kehidupan kita umat Islam adalah sangat penting. Kerana itulah perkara utama yang dilakukan oleh Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam setelah berhijrah ke Madinah adalah dengan membina masjid iaitu Masjid Quba. Dari masjid itulah yang bermulanya penyebaran dan pengukuhan syiar Islam yang berperanan sebagai pusat peribadatan, pusat ilmu pengetahuan, pusat kegiatan umat dan lain-lain lagi aktiviti kemasyarakatan. Sesuai dengan peranannya sebagai tempat ibadat dan menyeru manusia kepada ketakwaan dan menjauhi kemaksiatan, masjid hendaklah dibangunkan atas dasar takwa kepada Allah Subhanahu Wata’ala. Firman Allah Subhanahu Wata’ala dalam surah At-Taubah ayat 108:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

لَا تَقُمْ فِيهِ أَبَدًا ۚ لَّمَسْجِدٌ أُسِّسَ عَلَى التَّقْوَىٰ مِنْ أَوَّلِ يَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِيهِ ۚ فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَن يَتَطَهَّرُوا۟ ۚ وَاللهُ يُحِبُّ الْمُطَّهِّرِينَ

صدق الله العظيم

“Janganlah engkau wahai Nabi Muhammad mendirikan sembahyang di dalam masjid itu selama-lamanya. Sesungguhnya masjid Quba yang dibina atas dasar takwa sejak hari pertama dibina adalah lebih layak engkau mendirikan sembahyang di dalamnya. Di dalam masjid itu ada orang-orang yang ingin membersihkan diri mereka dan Allah Mengasihi orang-orang yang suka membersihkan diri”.

Ketahuilah, masjid juga adalah tempat yang paling dicintai dan disukai oleh Allah Subhanahu Wata’ala, Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam bersabda:

عن أبى هريرة رضى الله عنه، رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: أحب البلاد إلى الله مساجدها

{رواه الإمام مسلم}

Daripada Abu Hurairah Radiallahu Anhu, sesungguhnya Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam bersabda: Tempat yang paling disukai Allah di dalam sesuatu negeri itu ialah masjid-masjidnya.

Muslimin yang dirahmati Allah,

Sesungguhnya sebagai hamba Allah, kita mempunyai peluang yang amat besar dan pelbagai cara untuk mendapatkan kesejahteraan dan kebahagiaan hidup di dunia dan di akhirat lebih-lebih lagi untuk bekalan dan saham hidup diakhirat kelak seperti memperbanyakkan amalan sedekah, hadiah, hibah (pemberian), wakaf dan seumpamanya.

Wakaf ialah suatu yang diberikan untuk kepentingan dan kegunaan orang ramai dengan tujuan untuk mendapatkan kebaikan dan keredhaan Allah Subhanahu Wata’ala. Amalan berwakaf merupakan ibadah yang berbentuk sedekah jariah yang dijanjikan ganjaran pahala oleh Allah Subhanahu Wata’ala selagi mana harta yang diwakafkan itu kekal dan dimanfaatkan oleh orang ramai, ganjaran pahalanya akan terus berkekalan walaupun pewakaf itu telah meninggal dunia. Sabda Nabi Sallallahu Alaihi Wassallam:

عن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال، إذا مات الإنسان إنقطع عنه عمله إلا من ثلاثة: صدقة جارية أوعلم ينتفع به أوولد صالح يدعوله {رواه إمام مسلم}

Maksudnya:

Daripada Abu Hurairah Radiallahu Anhu, sesungguhnya Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam bersabda, jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara, iaitu sedekah jariah, ilmu yang bermanfaat, dan anak soleh yang mendoakan kedua orang tuanya.

Berwakaf khususnya dalam membina masjid adalah satu amalan yang mulia dan sangat digalakkan dalam Islam. Bagi mereka yang mempunyai kelebihan harta dan wang ringgit, menginfakkan dan membelanjakan harta pada jalan yang diredhai oleh  Allah Subhanahu Wata’ala seperti berwakaf merupakan perkara yang sangat dituntut dalam agama Islam. Beruntunglah orang-orang yang diberi petunjuk dan hadiah oleh Allah Subhanahu Wata’ala untuk tolong-menolong dan bantu-membantu di dalam perkara yang baik dan berkebajikan. Firman Allah Subhanahu Wata’ala surah Saba ayat 39:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

قُلْ إِنَّ رَبِّى يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَآءُ مِنْ عِبَادِهِۦ وَيَقْدِرُ لَهُۥ ۚ وَمَآ أَنفَقْتُم مِّن شَىْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُۥ ۖ وَهُوَ خَيْرُ الرّٰزِقِينَ

صدق الله العظيم

“Katakanlah: Sesungguhnya Tuhanku meluaskan kurnia rezeki kepada sesiapa yang dikehendakinya antara hamba-hambaNya dan menyempitkannya kepada sesiapa yang dikehendakiNya dan Dialah sebaik-baik pemberi rezeki”.

Muslimin yang dirahmati Allah,

Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam bersabda mengenai keutamaan dan kelebihan membina masjid:

عن جابر بن عبدالله، أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: من بنى مسجدا لله، كمفحص قطاة، أو أصغر، بنى الله له بيتا فى الجنة. {رواه الإمام ابن ماجه}

Daripada Jabir bin Abdullah, sesungguhnya Rasulullah Sallallahu Alaihi Wassallam bersabda siapa yang membina masjid kerana Allah sekalipun hanya seperti sarang burung atau lebih kecil maka Allah akan membina untuknya rumah di dalam syurga.

Hasil kutipan Tabung Dana Infaq Wakaf Untuk Penyelengaraan Dan Baik Pulih Masjid akan digunakan bagi menyenggara dan  membaik pulih bangunan masjid serta keperluannya.

Mudah-mudahan segala yang kita infakan dan dermakan dengan tulus ikhlas diterima oleh Allah S.W.T  dan mudah-mudahan dengan yang demikian kita mendapat keredhaan, keberkatan, ganjaran pahala dan rahmat yang berpanjangan  Amin Ya Rabbal Alamin.

Surah Al-Baqarah ayat 261:

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

مَّثَلُ الَّذِينَ يُنفِقُونَ أَمْوٰلَهُمْ فِى سَبِيلِ اللهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنۢبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِى كُلِّ سُنۢبُلَةٍ مِّا۟ئَةُ حَبَّةٍ ۗ وَاللهُ يُضٰعِفُ لِمَن يَشَآءُ ۗ وَاللهُ وٰسِعٌ عَلِيمٌ

صدق الله العظيم

“Perumpamaan orang-orang yang membelanjakan harta mereka pada jalan Allah samalah seperti menanam sebiji benih yang menumbuhkan tujuh tangkai, tiap-tiap satu tangkai pula mengandungi serratus biji dan Allah akan mengandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakinya dan Allah Maha Luas Rahmat dan Limpah kurniaNya lagi Maha Mengetahui”

 

BAGAIMANA CARA UNTUK INFAQ/ WAKAF MASJID

Yayasan Ammirul Ummah   (545667-X) dalam proses menguruskan penyelenggaraan,pembinaan dan baik pulih masjid di Malaysia, Indonesia dan Selatan Filipina.

Anda boleh terus bersedekah/infak/wakaf melalui aplikasi e-Sedekah ini (kemudahan fpx internet banking) atau depositkan wang tunai ke dalam akaun bank Yayasan Ammirul Ummah melalui mesin CDM.

YAYASAN AMMIRUL UMMAH

*Maybank: 563019271201
*CIMB Bank : 8603338218

Untuk sebarang pertanyaan, boleh hubungi Encik Mohd Kamal (+60139863106)

 

إِنَّ مِمَّا يَلْحَقُ الْمُؤْمِنَ مِنْ عَمَلِهِ وَحَسَنَاتِهِ بَعْدَ مَوْتِهِ عِلْمًا عَلَّمَهُ وَنَشَرَهُ وَوَلَدًا صَالِحًا تَرَكَهُ وَمُصْحَفًا وَرَّثَهُ أَوْ مَسْجِدًا بَنَاهُ أَوْ بَيْتًا لاِبْنِ السَّبِيلِ بَنَاهُ أَوْ نَهْرًا أَجْرَاهُ أَوْ صَدَقَةً أَخْرَجَهَا مِنْ مَالِهِ فِي صِحَّتِهِ وَحَيَاتِهِ يَلْحَقُهُ مِنْ بَعْدِ مَوْتِهِ

“Sesungguhnya amal dan kebajikan yang dapat menyusul orang mukmin setelah dia meninggal dunia di antaranya yaitu: ilmu yang disebarkan, anak sholeh yang dia tinggalkan, mushaf Al Quran yang dia wariskan, masjid yang dibangunnya, rumah tinggal pagi perantau yang dia bangun, sungai yang dia alirkan (irigasi), dan sedekah harta yang dikeluarkannya saat sehat dan hidup. Seluruh amal dan kebajikan ini akan menyusul orang mukmin sepeninggalannya dari dunia.” (HR Ibnu Majah).

Dalam riwayat lain juga disebutkan, setidaknya ada 7 amal yang termasuk amal jariyah. Berikut haditsnya,

سَبْعٌ يَجْرِيْ لِلْعَبْدِ أَجْرُهُنَّ مِنْ بَعْدِ مَوْتِهِ وَهُوَ فِي قَبْرِهِ : مَنْ عَلَّمَ عِلْمًا ، أَوْ أَجْرَى نَهْرًا ، أَوْ حَفَرَ بِئْرًا ، أَوَ غَرَسَ نَخْلًا ، أَوْ بَنَى مَسْجِدًا ، أَوْ وَرَثَ مُصْحَفًا ، أَوْ تَرَكَ وَلَدًا يَسْتَغْفِرُ لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ

Artinya: “Ada tujuh amalan yang pahalanya tetap mengalir untuk seorang hamba setelah dia meninggal, padahal dia berada di dalam kuburnya: (1) orang yang mengajarkan ilmu agama, (2) orang yang mengalirkan sungai (yang mati) (3) orang yang membuat sumur, (4) orang yang menanam kurma, (5) orang yang membangun masjid, (6) orang yang memberi mushaf Al-Qur’an, dan (7) orang yang meninggalkan seorang anak yang senantiasa memohonkan ampun untuknya setelah dia wafat.” (HR Baihaqi).

Atas dasar hadits tersebut, as-Suyuthi menyebut setidaknya ada 10 amal yang termasuk kategori amal jariyah. 10 amal tersebut antara lain sebagai berikut:

1. Ilmu-ilmu yang disebarkan.

2. Doa anak muslim.

3. Menanam pohon.

4. Sedekah jariyah.

5. Mewariskan mushaf.

6. Mengawal tapal batas pertahanan (jihad).

7. Menggali sumur atau membuat irigasi.

8. Membangun rumah inap untuk perantau.

9. Membangun tempat dzikir.

10. Mengajarkan (mendidik) Al Quranul Karim.

Amalan-amalan di atas adalah amalan yang mendatangkan manfaat bagi orang lain, baik semasa hidup maupun sudah meninggal dunia. Dalam sebuah hadits, Rasulullah SAW bersabda:

خَيْرُ الناسِ أَنفَعُهُم لِلنَّاسِ

Artinya: “Sebaik-baik manusia adalah yang paling bermanfaat bagi orang lain.” (HR Ath-Thabrani).

Sahabat hikmah, itulah beberapa contoh amal jariyah. Kelak amalan tersebut akan mendatangkan pahala yang terus mengalir tanpa putus.

 

 

 

yayasan ammirul ummah - wakaf al-quranBarang siapa yang bertaqwa kepada ALLAH s.w.t nescaya DIA akan mengadakan baginya jalan keluar.Dan memberikannya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangka.Dan barang siapa yang bertawakal kepada ALLAH s.w.t nescaya ALLAH s.w.t akan mencukupkan (keperluan) nya.Sesungguhnya ALLAH s.w.t melaksanakan urusan (yang dikehendakin) nya.
Sesungguhnya ALLAH s.w.t telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu. – Surah Al Talaq  2-3

 

Sedekah Pembuka Pintu Rezeki

 

 

surah Al-Baqarah Ayat-261 sedekah infak yayasan ammirul ummah 2021 2022 2023 2024 2025 wakaf quran
Allah berfirman yang bermaksud: “Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai, tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipatgandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurnia-Nya, lagi Meliputi ilmu pengetahuan-Nya. (Surah al-Baqarah, ayat 261)

Dalam banyak-banyak amalan kebaikan, akan ada manusia ketika di dunia dulu sangat berat untuk bersedekah. Namun, ketika menghadapi saat kematiannya, dia merayu kepada Allah supaya ditangguhkan seketika supaya dia dapat berbuat demikian.

Menerusi firman Allah yang bermaksud: “Dan belanjakanlah (dermakanlah) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada kamu sebelum seseorang dari kamu sampai ajal maut kepadanya, (kalau tidak) maka ia (pada saat itu) akan merayu dengan katanya: “Wahai Tuhanku! Alangkah baiknya kalau Engkau lambatkan kedatangan ajal matiku ke suatu masa yang sedikit sahaja lagi, supaya aku dapat bersedekah dan dapat pula aku menjadi dari orang-orang yang soleh.” (Surah al-Munaafiquun, ayat 10)

Manusia hanya akan tahu kehebatan dan ketinggian amalan sedekah itu selepas mereka meninggal dunia. Sedekah digambarkan sesuatu yang sangat luar biasa.

Mengikut perkiraan asas matematik, apabila satu tolak satu, maka hasilnya adalah kosong. Bagaimanapun, tidak bagi amalan sedekah kerana perkiraan (1-1) itu akan jadi 10 sehingga 700.

 

Demikian besarnya ganjaran pahala dijanjikan Allah kepada hamba-Nya yang bersedekah dan berinfak di jalan Allah.

Bersedekah dan berinfak tidak akan sesekali menyebabkan harta seseorang itu semakin berkurangan, namun ia dapat memperkayakan hati, membersihkan harta, memanjangkan usia serta melancarkan rezeki yang dikurniakan Allah.

Sebab itu, bagi menyelesaikan pelbagai masalah dalam kehidupan kita hari ini, sedekah adalah jalan penyelesaiannya. Secara logiknya, apabila berada dalam kekurangan, pasti kita mengharapkan orang lain memberikan sesuatu.

Bagaimanapun, perkara itu perlu diubah. Kita perlu berusaha untuk bersedekah walaupun dalam keadaan kekurangan selain meyakini amalan itu menyebabkan diri kita akan memperoleh banyak kelebihan.

 

Sedekah Dapat Menyembuhkan Penyakit

Sedekah mempunyai banyak hikmah dan kebaikannya. Salah satu kebaikannya bersedekah boleh membantu penyembuhan penyakit dengan izin Allah SWT.

Nabi SAW bersabda maksudnya, “Ubatilah orang yang sakit di antara kalian dengan sedekah”. (HR. Abu Dawud, dihasankan oleh al-Albani dalam Shahihul Jami’).

Jika kalian menghadapi penyakit kronik selain mencari ubatnya maka jangan lupa bersedekah kerana sedekah akan menjadi salah satu rawatan yang mustajab , jika kalian bersedekah mestilah dengan niat mencari kesembuhan. Mungkin kalian telah banyak sedekah, tetapi tidak di niatkan untuk Allah Ta’ala menyembuhkanmu dari penyakit.

Mereka yang diberi taufik oleh Allah Ta’ala telah mencuba nasihat ini. Akhirnya mereka mendapatkan ubat rohiyah yang lebih mujarab daripada ubat jasmani. Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wasallam juga mengubati dengan ubat rohiyah sekaligus ubat ilahiyah.

Para salafus soleh juga mengeluarkan sedekah yang sepadan dengan penyakit dan musibah yang menimpa mereka. Mereka mengeluarkan harta mereka yang paling mereka cintai. Jangan bakhil untuk dirimu sendiri, jika kalian memang memiliki harta dan kemudahan. Inilah kesempatannya telah datang!

Dikisahkan bahawa Abdullah bin Mubarak pernah ditanya oleh seorang laki-laki tentang penyakit yang menimpa lututnya semenjak tujuh tahun. Ia telah mengubati lututnya dengan berbagai macam ubat. Ia telah bertanya kepada para doktor, tetapi tidak menghasilkan apa-apa.

 

Ibnu al-Mubarak pun berkata kepadanya, “Pergi dan galilah telaga, kerana manusia sedang memerlukan air. Saya berharap akan ada mata air di dalam perigi yang engkau gali dan dapat menyembuhkan sakit di lututmu. Laki-laki itu lalu menggali perigi dan ia pun sembuh dengan izin Allah SWT “. (Kisah ini terdapat dalam “Shahih at-Targhib”).

Kita Akan Dijemput

sedekah infak wakaf zakat yayasan ammirul ummah - wakaf quran ummah - wakaf quran - wakaf bina baiki masjid - wakaf harta - WAKAF QURAN UMMAH - WAKAF QURAN - MENCARI PAHALA - KEBERKATAN - SAHAM AKHIRAT - SEDEKAH - INFAK - INFAQ - WAKAF QURAN WAKAF AL QURAN NUSANTARA WAKAF AL QURAN UMMAH YAYASAN AMMIRUL UMMAH PROGRAM WAKAF QURAN ESEDEKAH ESEDEKAH INFAK WAKAF ZAKAT WAKAF AL QURAN MINGGUAN WAKAF AL QURAN BULANAN - YAYASAN AMMIRUL UMMAH - WAKAF AL-QURAN UMMAH - WAKAF QURAN yayasan wakaf quran - projek wakaf al quran - tabung alquran - manfaat wakaf al-qur'an - wakaf al qur an - tahfiz yang memerlukan al quran - fatijja cetak - iman care wakaf quran - wakaf al quran tv alhijrah - konsortium wakaf quran - wakaf quran rm20- wakaf quran rm30 - program wakaf al quran - wakaf al quran online - wakaf alquran malaysia - wakaf alquran indonesia - wakaf al quran untuk si mati - wakaf quran untuk si mati - wakaf al quran untuk ibu bapa dan mereka yang sudah meninggal dunia - pakej wakaf quran di malaysia - Program Wakaf Quran - Waqaf Al Quran Tajwid dan Terjemahan - WAKAF - SEDEKAH - DERMA AL-QURAN - WAKAF QURNA TAHFIZ DI INDONESIA - AMIRUL UMMAH INDONESIA - WAKAFINDONESIA.COM - mobileapp.worldcharityfund.net - amirulummah.com - esedekah.com.my

Di dalam hidup kita seharian
Ada persamaan inginan
Mencari harta sebanyak mana
Masa terdaya

Bila mentari menyuluh bumi
Kita pun bangkit dari mimpi
Menyambung semula pencarian
Yang terhenti semalam

Kepuasan terpancar jelas
Bila yang dimimpi terbukti
Dengan kekayaan yang dimiliki
Masih tidak lagi mencukupi

Memang begitu sikap manusia
Tidak puas dengan yang ada
Seolah harta di dunia
Bisa bawa ke sana

Kita terlupa harta yang nak di bawa
Amalan seharian itu yang mesti harus di hati
Sudah terlewat bila tubuh terbujur kaku
Tidak berfungsi… di saat itulah
Terlihat semua di mana
Tempat kita…

Harus diingat… kita hanya musafir
Yang didatangkan… hanya sementara
Menghunikan alam
Dan pasti akan dijemput… untuk pulang
Di jemput pulang

Link ke Laman web memorial covid-19 Malaysia – Web Memorial Covid 19 Malaysia

 

WAKAF & SEDEKAH AMAL JARIAH – KUMPUL PAHALA KETIKA MASIH HIDUP

 

حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ (٩٩) لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ (١٠٠) فَإِذَا نُفِخَ فِي الصُّورِ فَلا أَنْسَابَ بَيْنَهُمْ يَوْمَئِذٍ وَلا يَتَسَاءَلُونَ (١٠١) فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (١٠٢) وَمَنْ خَفَّتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ فِي جَهَنَّمَ خَالِدُونَ (١٠٣) تَلْفَحُ وُجُوهَهُمُ النَّارُ وَهُمْ فِيهَا كَالِحُونَ (١٠٤)

Antara yang akan berlaku hari pertama buat manusia yang ‘berpindah’ ke alam barzakh adalah mereka akan mengulang-
ulang kata: “Wahai Allah, kembalikan aku hidup di dunia.”

Golongan itu menyesal kerana tidak sempat beramal soleh ketika diberikan peluang oleh Allah SWT ketika hayatnya di dunia. Perkara itu dijelaskan dalam firman-Nya yang bermaksud: “Kesudahan golongan yang kufur ingkar itu apabila sampai ajal maut kepada salah seorang di antara mereka, berkatalah ia: “Wahai Tuhanku, kembalikanlah daku (hidup semula di dunia).” (Surah al-Mu’minuun, ayat 99)

Bagaimanapun, Allah SWT menyatakan perkara itu tidak sama sekali akan berlaku. Tidak ada sesiapa pun yang berada di alam barzakh dapat dikembalikan sehinggalah mereka dibangkitkan semula pada hari akhirat.

Seperti dinyatakan dalam Surah al-Mu’minuun, ayat 100 yang bermaksud: “Supaya aku mengerjakan amal-amal yang soleh dalam perkara-perkara yang telah aku tinggalkan.” Tidak! Masakan dapat? Sesungguhnya perkataannya itu hanyalah kata-kata yang ia saja yang mengatakannya, sedang di hadapan mereka ada alam barzakh (yang mereka tinggal tetap padanya) hingga hari mereka dibangkitkan semula (pada hari kiamat).”

Ibnu Umar meriwayatkan: “Rasulullah SAW memegang bahuku lalu berkata, ‘Jadilah kamu di dunia ini seperti orang asing atau perantau.’”

Kemudian Ibnu Umar berkata: “Sekiranya kamu berada pada waktu petang, kamu jangan mengharap hidup sampai pagi hari. Sekiranya kamu berada pada waktu pagi, kamu jangan menantikan waktu petang. Gunakan masa sihatmu sebagai bekalan pada masa sakitmu dan masa hidupmu untuk kematianmu.” (Hadis Bukhari)

Sementara masih bernafas di muka bumi allah ini.Janganlah lepaskan peluang untuk buat pahala melalui sekecil kecil hingga sebesar-besar ibafah/kebaikan/kebajikan , solat,puasa,umrah,haji,qurban,infak,sedekah dan wakaf.

 

7 Nasihat Dari Kubur

 

1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yang gelap, maka terangilah aku dgn TAHAJUD.
2). Aku adalah tempat yang paling sempit, maka LUASKAN aku dengan ber SILATURAHIM.
3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka RAMAIkanlah aku dengan perbanyak baca AL-QUR’AN.
4). Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH, INFAK, WAKAF.
5). Aku yang menyepitkanmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT
6). Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan PUASA..
7). Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan Perbanyak mengucapkan Kalimah “LAILAHAILALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH”..
WAKAF QURAN UMMAH - WAKAF QURAN - MENCARI PAHALA - KEBERKATAN - SAHAM AKHIRAT - SEDEKAH - INFAK - INFAQ - WAKAF QURAN WAKAF AL QURAN NUSANTARA WAKAF AL QURAN UMMAH YAYASAN AMMIRUL UMMAH PROGRAM WAKAF QURAN ESEDEKAH ESEDEKAH INFAK WAKAF ZAKAT WAKAF AL QURAN MINGGUAN WAKAF AL QURAN BULANAN - YAYASAN AMMIRUL UMMAH - WAKAF AL-QURAN UMMAH - WAKAF QURAN yayasan wakaf quran - projek wakaf al quran - tabung alquran - manfaat wakaf al-qur'an - wakaf al qur an - tahfiz yang memerlukan al quran - fatijja cetak - iman care wakaf quran - wakaf al quran tv alhijrah - konsortium wakaf quran - wakaf quran rm20- wakaf quran rm30 - program wakaf al quran - wakaf al quran online - wakaf alquran malaysia - wakaf alquran indonesia - wakaf al quran untuk si mati - wakaf quran untuk si mati - wakaf al quran untuk ibu bapa dan mereka yang sudah meninggal dunia - pakej wakaf quran di malaysia - Program Wakaf Quran - Waqaf Al Quran Tajwid dan Terjemahan - WAKAF - SEDEKAH - DERMA AL-QURAN - WAKAF QURNA TAHFIZ DI INDONESIA - AMIRUL UMMAH INDONESIA - WAKAFINDONESIA.COM - mobileapp.worldcharityfund.net - amirulummah.com - esedekah.com.my
infak sedekah kubur yayasan ammirul ummah - wakaf quran nusantara - WAKAF QURAN UMMAH - WAKAF QURAN - MENCARI PAHALA - KEBERKATAN - SAHAM AKHIRAT - SEDEKAH - INFAK - INFAQ - WAKAF QURAN WAKAF AL QURAN NUSANTARA WAKAF AL QURAN UMMAH YAYASAN AMMIRUL UMMAH PROGRAM WAKAF QURAN ESEDEKAH ESEDEKAH INFAK WAKAF ZAKAT WAKAF AL QURAN MINGGUAN WAKAF AL QURAN BULANAN - YAYASAN AMMIRUL UMMAH - WAKAF AL-QURAN UMMAH - WAKAF QURAN yayasan wakaf quran - projek wakaf al quran - tabung alquran - manfaat wakaf al-qur'an - wakaf al qur an - tahfiz yang memerlukan al quran - fatijja cetak - iman care wakaf quran - wakaf al quran tv alhijrah - konsortium wakaf quran - wakaf quran rm20- wakaf quran rm30 - program wakaf al quran - wakaf al quran online - wakaf alquran malaysia - wakaf alquran indonesia - wakaf al quran untuk si mati - wakaf quran untuk si mati - wakaf al quran untuk ibu bapa dan mereka yang sudah meninggal dunia - pakej wakaf quran di malaysia - Program Wakaf Quran - Waqaf Al Quran Tajwid dan Terjemahan - WAKAF - SEDEKAH - DERMA AL-QURAN - WAKAF QURNA TAHFIZ DI INDONESIA - AMIRUL UMMAH INDONESIA - WAKAFINDONESIA.COM - mobileapp.worldcharityfund.net - amirulummah.com - esedekah.com.my
wakaf masjid online – wakaf bina masjid – wakaf masjid 2021 – wakaf masjid 2022 – wakaf masjid malaysia – wakaf masjid indonesia – wakaf masjid – tabung wakaf bina masjid – wakaf bina masjid yayasan ammirul ummah – tabung wakaf bina masjid yayasan ammirul ummah – Wakaf masjid tv alhijrah – tabung sedekah masjid – infak bina masjid – infaq bina masjid yayasan ammirul ummah – infaq masjid – infak masjid – sedekah masjid – derma masjid – wakaf dana bina masjid – tabung wakaf dana bina masjid – masjid yayasan ammirul ummah

 

SILA KLIK JUGA DI SINI ->  WAKAF AL-QURAN UMMAH – YAYASAN AMMIRUL UMMAH

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Infaq Wakaf Masjid – Penyelengaraan Dan Baik Pulih

Bersama Kita Aminkan Doa-doa para penyumbang untuk wakaf,sedekah dan zakat Yayasan Ammirul Ummah. Doa-doa para pewakaf kami sudah sampaikan kepada para penerima wakaf,sedekah dan zakat bersama Yayasan Ammirul Ummah
Whatsapp Kami (+60173163106) jika anda ingin benarkan doa anda juga dipaparkan di sini.

Nama Pewakaf : NORSABARINA

Wakaf & Sedekah Untuk :
ALLAHYARHAM ABDUL HAMID BIN MAAN

Doa: –
Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..
AlFatihah


Nama Pewakaf : Hafizah

Doa: –
Semoga dikurniakan nikmat kesihatan dan dijauhkan penyakit yg pelik2.


Nama Pewakaf : sahir

Doa: –

semoga diberi kesembuhan pada ayah yg sedang, dan diberi kesihatan pada ibu yg srdang menjaganya.


Nama Pewakaf : Shahizan

Doa: –

Ampunkan dosa2 kedua ibubapa ku dan juga ampunkan dosa2 ku menjak ku dilahirkan shingga kini


Nama Pewakaf : sarimah

Doa: –

semoga di berikan kesihatan yg baik dan dimurakkn rezeki agar dpt dikongsi bersama2


Nama Pewakaf : SALMIZA BINTI GHAZALI

Wakaf & Sedekah Untuk :

Salamah Samurie dan Ghazali Amin
Doa: –

Saya berniat pahala wakaf ini ke atas kedua ibu bapa saya seperti nama di atas.


Nama Pewakaf : Muhd asyraf bin ramli

Wakaf & Sedekah Untuk :
Ramli bin omar

Doa: –

Berikanlah yg tbaik buat kedua ibubapa ku dan juga diriku ya Allah


Nama Pewakaf : Norafizawati bt Abd Ghafar

Doa: –

Ya Allah …Permudahkanlah segala urusanku didunia Dan diakhirat…aamiin…


Nama Pewakaf : Halimah Hassim

Wakaf & Sedekah Untuk :
Halimah binti Hassim,
Selihah binti Alik
Hassim bin Semat(Arwah ayah)

Doa: –

Ya Allah, Limpahkan Rahmat KasihMu buat ku & keluarga ku, selamat dunia akhirat. Permudahkan urusan kami d dunia, murahkan rezeki & anugerahkan kesihatan supaya dpt menghimpunkan amal ibadat utk bekalan d akhirat.


Nama Pewakaf : INTAN NUR SHAKILA BT ZAINUL ABIDIN

Doa: –

Doakan saya sekeluarga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur.


Nama Pewakaf : Mohd Fuad bin Abd Jabar

Wakaf & Sedekah Untuk :
1. Abdul Jabar bin Hj Bakri
2. Jatnah binti Hj Achil
3. Mohd Fuad bin Abd Jabar

Doa: –

allah meletakkan kedua ibu bapa saya bersama roh orang2 beriman. Semoga allah mengahapuskan segala penakit yang ada pada kita saya amin..


Nama Pewakaf : Muhamad khairul hisyam

Wakaf & Sedekah Untuk :
Nurul afiqah binti samsulbahrin

Doa: –

Ya Allah ya tuhanku permudahkanlah segala urusan isteriku untuk bersalin ini, pelihara dan lindungilah mereka ya Allah ya tuhanku.. ampunkan lah dosa dosa kami ya Allah. Amin…


Nama Pewakaf : sharina

Wakaf & Sedekah Untuk :
(mama) : Labia @ bia binti onong
(bapa) : Lapodding(Dah meninggal)

Doa: –

saya berharap saya dapat bawa Mama saya dan keluarga saya ke mekkah sebelum menghembuskan nafas terakhir ..


Nama Pewakaf : Siti jamilah binti darus

Wakaf & Sedekah Untuk :
Siti jamilah binti darus
Nur aisyah damia binti muhd hafiz
Muhammad aqil naufal bin muhd hafiz
Darus bin osman
Che jam binti md daud
Haji daud bin haji isa
Osman bin rejab
Halimah binti haji awang
Muhd hafiz bin bakar

Doa: –

Semoga semua dilindungi dari sebarang penyakit dan pahala yang mengalir seperti air sungai yang tak putus putus mrngalir…aamiin,,


Nama Pewakaf : NUR HANIS HAZIQAH BINTI MOHD HASWADI

Doa: –

Semoga umi,ayah,adik,kakak,baby sentiasa dimurahkan rezeki.


Nama Pewakaf : MARIAH BINTI AHMAD

Doa: –

“Ya Allah! ampunilah dosa kami dan dosa kedua orang tua kami dan kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihi kami sejak kecil.” Aamiin.


Nama Pewakaf : Norlizawati Binti Ayob

Wakaf & Sedekah Untuk :

1. Arwah Seti Saodah Binti Hasim
2. Arwah Ayob Bin Md Karim
3. Arwah Haron Bin Husin
4. Arwah Farah Binti Ayob
4. Itam Binti Mat Piah
5. Mohamad Sabarudin Bin Haron
6. Norlizawati Binti Ayob

Doa: –

“Mahasuci Engkau dan segala puji bagi-Mu. Aku mohon ampunan-Mu. Aku bertobat kepada-Mu.”


Nama Pewakaf : Rosasliza Binti Amat

Wakaf & Sedekah Untuk :

Rosiah Binti Sampol
Rosnita Binti Amat
Rosasliza Binti Amat

Doa: –

-Doakan semoga ibu saya Rosiah Binti Sampol dikurniakan tubuh badan yang sihat dan kuat,dikurniakan kesembuhan tumit kaki agar dapat berjalan dengan lancar,dikurniakan daya pendengaran yang jelas,penglihatan yg baik dan jelas dan dijauhi dari gangguan saka,jin & syaitan yg direjam.
-Doakan akak saya Rosnita Binti Amat dikurniakan kesembuhan dari penyakit mental skizofernia.


Nama Pewakaf : Mohd khayrul bin mat napis

Wakaf & Sedekah Untuk :
Mat napis bin mad amin dan roshaini binti jaafar. Dan saya sendiri

Doa: –

Sy memohon semoga ahli keluarga saya dijauhi dari wabak.penyakit membahaya.dan Allah melimpahkan rezeki pada usaha isteri saya utk memajukan bisness.


Nama Pewakaf : Mohammad Faisal bin Md Esa

Wakaf & Sedekah Untuk :

Allayarham Md Esa bin Kassim

Doa: –

Semoga dipermudahkan urusan semua manusia sama ada yg hidup atau yg sudah meninggal dunia


Nama Pewakaf : SITI RUBIAH BINTI OSMAN

Wakaf & Sedekah Untuk :

SITI RUBIAH BINTI OSMAN
NORASIAH BINTI SABRAN
HJ. OSMAN BIN BUDIN
HJ.JAMRAH BINTI MAT TAROH

Doa: –

Semoga dengan sedikit amalan ini akan menyenangkan kehidupan Di dunia Dan akhirat kelak


Nama Pewakaf : Siti Hadijah Binti Suratman

Wakaf & Sedekah Untuk :

Masnijah Binti Muhamad

Doa: –

Sesungguhnya Aku berwakaf atas nama Allah taala, smoga Allah berikan Kesihatan yang baik kepada ibu ku Masnijah Binti Muhamad


Nama Pewakaf : MD PARIZAL JAMIAN

Wakaf & Sedekah Untuk :

Allahyarhamah Fatimah Binti Abdul Kadir
Allahyarham Jamian Bin Ijan

Doa: –

Semoga kedua ibu bapa saya yg telah meninggal dunia ini dimasukkan di dalam syurga tanpa hisab


Nama Pewakaf : nurul Shahieda

Wakaf & Sedekah Untuk :

Allahyarhamah Rokiah binti shariff

Doa: –

Semoga arwah mama ditempatkan dikalangan orang yg beriman..semoga kami sekeluarga berjumpa di syurga firdausi